Monday, July 2, 2012

Scrisoare


Stimați colegi,Dragi Prieteni!

După 22 de ani de activitate în cadrul Serviciului Grăniceri am luat decizia deloc ușoară pentru mine, de a mă retrage.
Pentru mine acești ani au fost câteodată anevoioși, dar sigur pline de realizări cum în plan profesional atât și în plan personal. Împreună cu Dumneavoastră am fost martorul formării și dezvoltării Serviciului Grăniceri, organului căruia m-am dedicat totalmente, și cu regret uneori în detrimentul familiei mele.

Am încercat să fiu un bun ofițer, un bun coleg, un bun profesor și un bun tată. Sunt sigur că mi-a reușit acest lucru.
În ultimii ani și în special din 2005 mi-am dat toată străduința în promovarea reformelor în domeniul Managementului Integrat al Frontierei de Stat și Serviciului Grăniceri. La etapa inițială nouă ne-a reușit multe, dar au avut loc și eșecuri, care la rândul său nu au depins de noi. Principala ce ne-a reușit să ne consolidăm întru schimbarea mentalității și perceperii personalului în ceea ce tine de rolul și locul Serviciului Grăniceri în sistemul securității naționale și nemijlocit în domeniul managementului integrat al frontierei de stat, în particular trecerea de la apărarea frontierei de stat (aspect militar) la ocrotirea normelor de drept și acordarea serviciilor cetățenilor în timpul îndeplinirii atribuțiilor de serviciu la frontieră. În acest sens rodul acestei munci enorme este datorat Vouă stimați colegi – grăniceri, care pentru mine sunteți o familie, familie mare și unită, care sper din toată inima veți prelungi acele tradiții frumoase pe care le are Serviciului Grăniceri de-a lungul anilor.
Un rol aparte în aceasta l-au avut colegii și pot spune cu certitudine prietenii mei din Ministerele și autoritățile publice centrale cu care am activat în cadrul Grupului de lucru pentru liberalizarea regimului de vize (Visa task force), precum și experții Uniunii Europene din  cadrul Misiunii EUBAM, Agenției FRONTEX, serviciilor de frontieră ale Finlandei, Estoniei, Letoniei, Lituaniei, Poloniei, Ungariei, Slovaciei, României, Bulgariei, Germaniei și altor state membre ale Uniunii Europene. Datorită lor a fost posibile acele realizări pe care le are Serviciul Grăniceri, dar și acele realizări pe care le am eu personal. Nu aș trece fără vedere rolul pe care la avut și îl are partenerii noștri din Statele Unite ale Americii, în particular reprezentanții ambasadei de la Chișinău dar și cei din agențiile guvernamentale ale SUA.
În toți acest ani am avut oportunitatea și onoarea să îi am alături pe colegii și prietenii din societatea civilă – Asociația pentru Politica Externă, IDIS VIITORUL, Institutul de Politici Publice, Institutul European de Studii Politice și alte. Am încercat să stabilesc pe lângă o relație de parteneriat atât și relații de prietenie, care pentru mine înseamnă enorm de mult și care a contribuit la formarea mea.
Procesul de reforme pe care le parcurge Serviciul uneori este în contradictoriu. Din acest considerent și am luat decizia de a mă pensiona. Nu că m-am speriat de aceste reforme (eu am fost cel care le-a promovat), dar nu pot sa fiu de acord cu abordarea pe care o are actuala conducere a MAI, cei care băteau cu pumnul în masă în decembrie 2009 - ianuarie 2010 ca niciodată nu vor fi “menți”, citat închis. În opinia mea este prematură trecerea Poliției de Frontieră în subordinea MAI (Minister al Poliției), organ care nu este reformat, care nu a lichidat consecințele evenimentelor din aprilie 2009, organ cu cea mai mică încredere în rândul populației. Aceasta este rodul nevoinței de a promova reforme radicale în domeniul afacerilor interne la nivel național, implicarea politicului și promovarea intereselor sale politice și personale a celor care ne guvernează.
Nu doresc sa-mi termin acest mesaj pe o notă tristă. Sunt convins că în viitor vor fi rezultate palpabile în procesul de reforme, cel puțin îmi doresc acest lucru. Nu plec definitiv din Serviciul Grăniceri, voi contribui și prin alte metode în reforme și dezvoltarea serviciului. Eu rămân membru a acestei echipe, si nimeni cât nu ar dori acest lucru nu mă va exclude din marea familie a Grănicerilor.

Vă mulțumesc tuturor pentru cooperare și înțelegere!

Cu profund respect,
Rosian Vasiloi,
colonel în rezervă a Serviciului Grăniceri.

Mob. +37367254899


No comments: